This fact, so grave in itself, might perhaps have been forgotten like many others if, three weeks after, it had not been re-enacted under similar circumstances. But, thanks to the nationality of the victim of the shock, thanks to the reputation of the company to which the vessel belonged, the circumstance became extensively circulated. The 13th of April, 1867, the sea being beautiful, the breeze favourable, the Scotia, of the Cunard Company's line, found herself in 15@ 12' long. and 45@ 37' lat. She was going at the speed of thirteen knots and a half. |
Этот факт, само по себе серьезное, вероятно, было бы вскоре забыто, подобно многим другим, если бы три недели спустя оно не повторилось при тех же обстоятельствах. Но благодаря тому, что пострадавшее судно шло под флагом крупной нации и принадлежало влиятельной пароходной компании, это обстоятельство получило широкую огласку. 13 апреля 1867 года море было спокойное, дул легкий ветерок, "Шотландия" пароходства Кюнарда находилась под 15"12' долготы и 45"37' широты. Она шла со скоростью в тринадцать с половиной узлов. |